Renault heeft met de Captur een regelrecht succesnummer in z’n rangen. En het wil daar zo snel mogelijk ook op andere continenten van profiteren. Dat verklaart enerzijds de haast van het merk om het model te vervangen, na slechts zes jaar carrière terwijl zeven jaar de norm is, maar ook waarom het uiterlijk erg herkenbaar blijft.
Nieuwe Renault Captur: het oordeel
Toch bleek er heel wat ruimte voor verbetering. De materiaalkeuze en het infotainmentsysteem binnenin bijvoorbeeld. Een zevenmijlsprong van de Fransen. En er is nu meer plaats voor passagiers en bagage, dankzij een aardige groeischeut. Wie het onderste uit de kan wil, blijft op het vlak van onderstel (vooral de demping op slechte ondergrond) en stuurprecisie wellicht nog wat op z’n honger zitten. Toch weet deze nieuwe Captur ook daar duidelijk een kloof te slaan met z’n voorganger.
Ruimer, beter uitgerust en succesvol… die dingen hebben een auto nog nooit goedkoper gemaakt. De prijs ging dan ook omhoog.