Aan de binnenzijde komt de leeftijd en de oorspronkelijke budgetoriëntering van het model nog meer aan de oppervlakte drijven. De verhouding tussen de buiten- en binnenmaten is gunstig. Vijf deuren en ruimte voor vier volwassenen. Maar z’n aankleding kan niet overtuigen. Harde plastics die makkelijk krassen en een gedateerde vormgeving. Seat probeert één en ander te verdoezelen met specifieke sierlijsten voor deze Mii Electric, zonder doel te raken. Die witte plastic boordplank schrijven we niet weg als hip en trendy, maar veeleer als smaakloos en goedkoop.
Van de accu onder de vloer heb je geen last. Alleen de afwezigheid van motorgeluid, een koppelingspedaal en een conventionele versnellingspook onderlijnen dat je met een elektrische auto onderweg bent. Het geluidsniveau aan boord is daardoor laag voor dit type auto.
De koffer is nog een ander paar mouwen. De glazen kofferklep uit één stuk snijdt niet al te diep in de bumper, waardoor de laaddrempel relatief hoog is en het volume is ook al aan de kleine kant: 251l. Twee luchthaventrolleys is al meer dan je erin kwijt kan. De achterbank is wel neerklapbaar en dan zwelt het laadvolume naar bijna 1.000l.