Behoorlijk duur, maar wel goed uitgerust. Dat wisten we al na de inleiding. En toch pikt de prijs van ruim 26.000 euro voor het exemplaar op de foto. De kleine cross-over in de praktijk wel charmeren. Vooral met z’n weggedrag, dat de maat neemt van de nieuwe Renault Captur, de populairste auto uit dit segment. In Lommel hebben ze immers weerom goed werk geleverd. De Puma stuurt prettig en is uitstekend gedempt.
Dappere motor
Die kleine éénliter is dapper, maar niet onbaatzuchtig. Moet het vooruit gaan, dan wil hij er wat voor in de plaats. Ja, ook met hybride aandrijflijn. Daarvan is de integratie overigens niet zo gesofisticeerd als we hadden gewild.
Veel koffervolume bij compacte afmetingen
In het interieur is de Puma een typische Ford, met een boordplank die naadloos aansluit bij de andere producten van het merk. Dankzij een slimme en handige bak in de koffervloer is beschikbare laadvolume erg ruim voor een auto in deze categorie.