Peugeot 208 1.2 Puretech 130pk Inleiding

Bekijk 25 foto's
Door: BV 16-12-2019

Peugeot heeft een nieuwe 208. Een model waarbij, daar mag je van uitgaan, niets aan het toeval werd overgelaten. Het is per slot van rekening nog altijd het best lopende nummer van het bedrijf, met een stamboom die in één rechte lijn terugloopt naar de 205. Een autootje dat ooit het ganse merk van de ondergang redde.

Ook elektrisch

Aan uitdagingen ontbreekt het de nieuwe generatie niet. Hij moet niet alleen begeerlijk genoeg zijn om de heersende SUV-gekte de baas te kunnen, maar hij komt ook op een ogenblik dat zich voor de toekomst een koerswijziging voltrekt. Als het op de EU-politiek aankomt, is de verbrandingsmotor straks een zeldzaamheid. Peugeot parkeert dan ook een elektrische variant van de 208 in het aanbod. Dat is ook meteen de duurste: minstens 32.600 kost die.

Peugeot 208 met benzine of diesel

Een 208 met benzinemotor is er voor minder dan de helft van die prijs. Dat is de instapper, met een 75pk sterke atmosferische 1,2l die 75pk opwekt. Voor 15.800 euro. De benzinemotor heeft overigens altijd hetzelfde longvolume, maar wordt bij de 100 en 130pk sterke varianten (respectievleijk vanaf 18.900 euro en 24.300 euro) wel beademd door een turbo. De enige diesel is een 1,5 die 100pk levert en minstens 20.100 euro kost.

Geef commentaar
comments by Disqus