Het is klaar als pompwater dat het nieuwe compacte onderstel van de PSA-groep dat met deze 208 debuteert (en ook onder de nieuwe Opel Corsa zit), potentieel heeft. Het is hier erg verfijnd afgesteld, zonder te veel efficiëntie na te streven en daardoor karakterloos te worden.
Trendy, die nieuwe Peugeot 208
Peugeot heeft de vinger aan de pols van de recentste marktontwikkelingen. Dat bewijst de uitwerking en vooral de vormgeving van deze 208. Die toont zich aan binnen- en buitenzijde erg trendy. De Fransen gooien er een aparte uitstraling en een 3D digitaal instrumentenbord bovenop. De aandrijfmogelijkheden, van een compacte benzine tot een elektrische variant, zijn bovendien erg divers.
Groter en toch kleiner
Toch rijdt de 208 geen perfect parcours. Voor z’n unieke interieur moet je links en rechts wat water bij de wijn doen. Ergonomisch valt ons de toegang tot de achterbank het zwaarst. En het blijft spijtig dat de groeischeut van het model, die helpt om de onvermijdelijke prijsstijging te rechtvaardigen, aan de binnenzijde weinig rendement oplevert. De koffer is zelfs wat kleiner dan voorheen.