Opel doet aan de binnenzijde z’n best om z’n klanten een vertrouwd gevoel te geven. Het is geen doorslag van het Peugeot-interieur ook al is de technologie van daar afkomstig. Dat valt eigenlijk alleen op rond het centrale display (in casu optioneel) dat ook het navigatiesysteem en multimedia omvat. Op dat vlak maakt de Corsa een zevenmijlsprong.
Links van het stuur zit de traditionele draaischakelaar voor de bediening van de lichten en voor je neus zitten twee conventionele wijzertjes. Het Franse product (dat trouwens wat duurder is, maar z’n best doet om via andere uitrustingskeuzes een directe vergelijking te bemoeilijken) heeft daar een elektronisch display met een 3D-effect. Zo’n conventionele wijzerplaat is overigens niet moeilijker afleesbaar dan die nieuwe snufjes en dat is toch waar het om gaat.
Saai, maar gerieflijk
Belangrijker is dat de afwerking en de materiaalkeuze. Die is degelijk en de gekozen tinten zijn Duits-saai. Maar het interieur is wel gerieflijk, de stoelen comfortabel en de zithouding nagenoeg perfect. Achteraan heb je dankzij een flink uitgeholde rugleuning voor de zetels ook behoorlijk war ruimte voor knieën en voeten. Je moet er alleen het eerder al beschreven kleine portier bijnemen.