Aan de binnenkant behoudt de Discovery Sport z’n 5+2 (optioneel) opstelling, maar wordt er wel flink wat gewijzigd. Het gros van het meubilair is buitengegooid. Zo zijn alle zetels nieuw. Zowel in bekleding als op vlak van structuur. En het comfort, waar je al niet veel over te klagen had, vaart er wel bij.
Moderner en comfortabeler
Wat echter het meeste opvalt, is z’n gemoderniseerde boordplank. De bediening van de airco en de nieuwe, slimmere, terrain response is nu ondergebracht in draaiknoppen op een glanzend zwarte achtergrond. Een scherm leeft daar nog niet achter, zoals bij de duurdere Range Rovers, maar wel lichtjes die aan- en uitgaan afhankelijk van de gekozen functie, wel. Het ziet er uitstekend uit en het sluit beter aan bij het 10,25” navigatiescherm erboven dat van plaats wisselde met de ventilatieroosters. Wie nu concludeert dat je daardoor je blik verder dan de weg moet afwenden dan voorheen, heeft ook gelijk. Op dat scherm draait nu een nieuw infotainmentsysteem. Dat is een pak beter dan voorheen en nog steeds kan Land Rover wat leren van andere premiumspelers.
De Discovery Sport wilde altijd al praktischer zijn dan een Evoque. Daarom heeft hij grotere deuren en zo. Maar wanneer bij deze opfrisser gekozen moest worden tussen stijl en gebruiksgemak, dan - we zegden het al - won het eerste. Zo schrappen de Britten de kleine legplankjes op het dashboard. In de plaats daarvan zit nu een sierlijst. Er wordt wel gecompenseerd. De deurvakken werden groter en het opbergvak in de middenconsole zwol ook gevoelig. Daarin past voortaan 7,3l.
Achterbank in 3 delen
Er is nog meer praktisch vernuft. De achterbank bestond voorheen uit twee neerklapbare delen (60:40). Vanaf nu zijn dat er drie (40:20:40). Offer je alle ruimte, behalve de voorzetels, dan kan er tot 1.794l in.