Voor de bescherming van volwassen inzittenden kreeg de Q3 95%, voor die van kinderen was dat 86% en voor die van voetgangers is dat ook nog steeds een puike 76%. Er is geen reden om aan te nemen dat de beoordeling voor deze nieuwe Q3 Sportback anders zou zijn. Hij zal ook niet getest worden, gezien het nauwe technische verwantschap. De motorkap is zelfs gemeenschappelijk voor beide modellen, wat betekent dat ook score voor voetgangerveiligheid identiek zou zijn.
Tenslotte is er nog de score voor de elektronische rijhulpmiddelen - 85%, omdat Audi onder meer een dodehoekwaarschuwing, actieve noodremassistent met voetgangerdetectie en een rijstrookassistent op elk exemplaar vanaf fabriek monteert. Dat laatste systeem is overigens niet al te irritant. Dat hebben we al anders geweten.
Natuurlijk kan je ook op dit vlak nog extra’s selecteren (de Duitsers en hun opties, nietwaar). Een 360° camerasysteem toont je bijvoorbeeld de omgeving van je auto in vogelperspectief. Niet onhandig als je je in een klein parkeerplaatsje probeert te wringen of de dode hoeken wil omzeilen.