De ontwerpers hertekenden vooral de beide uiteinden van de Q7. Door de nieuwe bumpers zit er een paar millimeter verschil in de afmetingen. Vooraan is de blikvanger een scherper gelijnde achthoekige single frame radiatorrooster en een bumper met grotere (grotendeels valse) luchtinlaatopeningen. Het radiatorrooster heeft nu zes prominente verticale lamellen, waardoor het geheel wat massiever overkomt.
Design boven alles
Een kloek voorkomen was ook een bekommernis bij het herwerken van de achterzijde. Daarom verschijnt er een horizontale chroomlat die tot in beide achterlichtblokken doorloopt. Dat benadrukt de breedte van ding. Andere aardigheidjes die aangepakt zijn: een andere nep-diffuser aan de achterzijde en twee compleet valse uitlaten met een nieuwe vorm (en je ziet het van ver). Dat moet toch wringen bij iemand met en beetje technische affiniteit.
Om het helemaal compleet te maken, kunnen we ook nog nieuwe velgen en een opgefrist design voor de stootbeschermers op de flanken meegeven. En natuurlijk is de invulling van de koplichten nieuw. Tast je voor die lichtbronnen dieper in de buidel (om bijvoorbeeld Matrix-laserkoplampen te krijgen), dan word je daarvoor beloond met een unieke ‘lichtsignatuur’ en een lichtanimatie bij het opstarten en afsluiten. Of je er echt beter mee ziet, is een open vraag. Laserlicht schijnt verder dan het menselijke oog in staat is waar te nemen. De standaard LED-verlichting is uitstekend.