Meer ruimte is er ook aan de binnenkant, waar de achterste passagiers 26mm meer beenruimte genieten en je om je heen tot 26l aan bergvakjes vindt. Het plaatsaanbod is er vergelijkbaar met die van een oudere auto uit een hoger segment. Volwassenen achteraan? Ja hoor, dat kan eigenlijk zonder problemen. Renault puurde extra plaats louter uit efficiëntie. Dunnere, steviger aanvoelende voorstoelen bijvoorbeeld. Gelukkig zitten ze ook nog uitstekend. Sterker, ze zijn bij de beste.
Komt deze lofzang aan het refrein, gaan enkele noten aan het trillen. Er zijn immers nog een aantal zaken waar de vooruitgang net wat meer had mogen zijn. Vooral het R-Link-infotainmentsysteem stelt teleur, bij onze auto gecombineerd met de (teleurstellende) Bose geluidsinstallatie. Muziekvolume verdient het gemak van een echte draaiknop, al is dat niet de voornaamste kritiek. Hoewel Renault gestaag vooruitgang boekt, blijven de menu’s omslachtig en ingewikkeld. Er is wel een klein lichtpuntje: een digitale ontvanger (DAB) is standaard. Halleluja.
Digitale tellers
De layout omvat nu standaard een digitale tellerpartij en een verticaal georiënteerde middenconsole in glanzen zwart plastic. Niet dat we overdonderd zijn, maar het zit wel beter in elkaar dan voorheen. Zoals de Fransen beloofden. En we worden door merkbaar betere materialen omringt. Vooral die op de portieren helpen ons welbehagen. Spijtig dat dat imitatieleder er pas zit vanaf het derde uitrustingsniveau. De stuurwielverstelling in hoogte en diepte die voor een kritiekloze rijhouding zorgt, zit wel op elk exemplaar.