De Peugeot 308 begint zo stilaan een oudje te worden. Hij is bijna zes jaar geleden geïntroduceerd. In 2020 wordt hij afgelost. Een opfrisbeurt vorig jaar moest ervoor zorgen dat het succesmodel overeind bleef tegen een hele hoop verdienstelijke concurrenten. Een Ford Focus, Hyundai i30, Opel Astra en Renault Megane om er een paar te noemen.
De goedkoopste 308 SW staat voor minder dan 20.000 euro in de prijslijst. Niet rijkelijk uitgerust, maar in elk geval wel nog steeds voorzien van een cruise-control en een handmatige airconditioning. Daarboven staat de Active, Style, Allure, Tech Edition (inmiddels geef je meer dan 25.000 euro uit), een GT-line en tenslotte de GT. Die kost 31.409 euro voor de benzine, maar deze tweeliter diesel kost 31.763 euro. Die topper was hier nog niet de revue gepasseerd, wat we nu corrigeren. Standaard is die bijzonder goed uitgerust. Die heeft onder meer al een achteruitrijcamera, rij-assistentie, een zonnedak en metaakleur standaard. Alleen leer (1.600 euro) en een opgewaardeerd hifisysteem (500 euro) konden er nog bij.