De A7 is een grote auto. Het is dus vooral logisch dat je voldoende plaats hebt. Zowel voor- als achteraan. Het zitcomfort vooraan is vergelijkbaar met dat van de A8 en de rijhouding is gelukkig boven elke vorm van kritiek verheven. De ergonomie is goed uitgedokterd. Alle bedieningselementen zijn gegroepeerd in twee grote schermen die deel uitmaken van de middenconsole. Het bovenste, 10,1” groot, beheert het hoofdmenu, de navigatie, camera’s en geluid in een logisch gestructureerd geheel dat je zelfs haptische feedback geeft wanneer je selecties maakt. Vlak eronder zit een tweede, kleinere (8,6”) scherm dat de airco aanstuurt en dienst doet als schrijfblok (voor de invoer van, bijvoorbeeld, een bestemming). Het is een klein detail, maar je ziet er natuurlijk wel vuile vingers op. Wie daar niet tegen kan, is gewaarschuwd.
De afwerking tenslotte, is samen met de materiaalkeuze, nog steeds van een zeldzaam hoog niveau. Ze hebben zin voor detail, daar in Ingolstadt. Als ze al niet de toppositie kunnen claimen, dan hebben ze toch op z’n minst recht op een podiumplaats.