Je herkent er nog altijd een Ranger in. Dat moet natuurlijk. Nochtans zijn de aanpassingen best ingrijpend. Eigenlijk wordt alleen het passagierscompartiment, van de A- tot de C-stijl zonder aanpassingen overgenomen. Haast al het andere werd voor de Raptor aangepast, hoofdzakelijk volgens de vorm-volgt-functie-doctrine. De spoorbreedte nam zo maar eventjes 15cm (!) toe waardoor nieuwe vleugels en spatbordverbreders nodig waren. Een dikkere beschermplaat onder de motor was wenselijk, en die kwam ook best wat verder. Normale treeplanken zouden er bij zwaar gebruik gewoon van onder vallen, dus zijn er andere gemonteerd.
Door alle ingrepen werd de Ranger Raptor 16,8cm breder, 5,2cm hoger en 4,4cm langer. Een groot verschil dat meteen ook invloed heeft op de ploetercapaciteiten van het ding. De bodemvrijheid nam met 5,1cm toe en bedraagt nu een indrukwekkende 28,3cm. En ook de aan- en overrijhoeken verbeterden nog enkele graden.