Zowel de Hatchback als de Fastback maken gebruik van dezelfde bodemplaat. De aangedreven vooras en de achteras liggen 2,65m achter elkaar. De 12cm extra lengte die de Fastback kan voorleggen (4,45m in het totaal) zitten allemaal in de achteroverhang. Die levert ook ruim 50 liter extra koffervolume op. 436l past erin. Dat is wat minder dan in de conventionele Fastback omdat net achter de bank extra versteviging is aangebracht. De zetels kunnen nog altijd plat, maar de vlakke laadvloer wordt geofferd voor extra torsiestijfheid.
Sportief, maar niet schreeuwerig
Het uiterlijk van de i30 Fastback N wordt op de gekende manier aangedikt. We kunnen het al blind opnoemen: andere bumpers, zijschorten, een diffuser, dubbele uitlaten en een koffervleugel die de bolle poep van deze i30 aflijnt. Het is niet mis te verstaan, maar de Zuid-Koreanen dansen wel behendig op de slappe koord die tussen stijlvol en smaakloos hangt. Een lichtrood streepje en glanzend zwart. Het kan nog net. Er komen overigens nog extra's aan voor wie liever wat meer opvalt in het verkeer.