De maatvoering van de Kodiaq RS is op een millimeter links en rechts, helemaal identiek aan die van het exemplaar zonder sportbumpers. Er werd bijvoorbeeld niet aan de bodemvrijheid getornd. Gelukkig, denken we dan, want eerst een hoogpoter maken om er vervolgens de stekken van onderuit te halen… wat voor nut heeft dat?
Je kan dus met tot vijf kinderen op de achterbanken op weg naar school net zo hard over de verkeersdrempels knallen als met een ander exemplaar. Een kekke kleur zet één en ander nog wat beter in de verf, maar ook zonder wordt duidelijk dat je de topversie hebt aangestipt. Skoda monteert immers steevast 20”-llichtmetalen velgen, LED-lichten voor- en achteraan, een horizontale reflector over de ganse breedte van de bips en twee grote sieruitlaten die zowaar in de buurt van de knalpotten zitten. Chroom wordt bijna overal geruild voor sportiever geacht zwart plastic. Spiegelhuizen, raamlijsten en de grille vooraan hebben het.
Bij een eerste test waren we wat minder in de wolken van de materiaalkeuze aan de buitenzijde (en van de namaak-grilles die wat overtuigender mochten faken), maar hadden we lof voor de kwaliteit van de assemblage. Een oordeel dat we hier bevestigd zien