De cabine van de Tarraco is anders ingedeeld dan de rest van het Seat-aanbod. Een sierlijst over de ganse breedte van de boordplank maakt het verschil. Die lijnt de leunen op de middenconsole en tegelijk de rest van het dashboard te ondersteunen. Bovenop de middentunnel zit nu een multimediascherm met een diameter van 8”. Het staat hoger dan in de Ateca en de Arona. Dat is ergonomisch beter verantwoord. Zo hoef je je ogen minder lang van de weg af te nemen. Veiliger. Eronder zitten gekende instrumenten. De opstelling vrijwel identiek aan die van de Ateca of Tiguan, behalve dan dat de ventilatie-openingen hier onder het multimediascherm zijn geplaatst.
Groot
Het plaatsaanbod in de Tarraco is zonder meer indrukwekkend. Ook wie bovengemiddeld groot is heeft geen reden tot klagen. De stof-Alcantara-bekleding brengt een spat kleur in het interieur, maar wie wil kan ook voor soberder leder opteren. Achteraan is de been- en knieruimte ronduit gigantisch (dank u, 2,8m grote wielbasis). Alleen op de twee uit de koffervloer tevoorschijn te toveren zitplaatsen, is het krapper. En je moet een beetje klauteren om er te geraken. Kinderen doen dat wat makkelijker dan volwassenen.
Digitale tellers standaard
Het standaard infotainmentsysteem omvat Apple CarPlay en Android Auto en ondersteunt heel wat apps. De beeldkwaliteit is uitstekend en een 360° camerasysteem is handig voor wie ten allen tijde wil weten waar de hoeken van de auto zitten. De beeldkwaliteit is uitstekend, maar de gesproken instructies van het navigatiesysteem komen te traag. Een head-up-display ontbreekt ook en het ziet er niet naar uit dat het in de toekomst wel leverbaar wordt. Ter compensatie krijgt de bestuurder voor z’n neus altijd een digitaal instrumentarium. Dat 10” grote scherm kent verschillende goed uitgewerkte weergaven, waaronder één die tussen de snelheidsmeter en de toerenteller de GPS-gegevens weergeeft. Handig.