Het is nog te vroeg voor EuroNCAP testresultaten van deze nieuwe Dreier. Hoe hij presteert, weten we dus nog niet. Waar de lat ligt wel. Bij een topscore van vijf sterren. Minder en het merk schrijft wellicht een hoop C4’s uit.
Isofix op achterbank eindelijk standaard
Een blik op de standaarduitrusting illustreert dat BMW hier geen hiaten duldt. Zo zijn er niet alleen zes airbags en driepuntsgordels met spanners op alle vijf de zitplaatsen, maar heb je ook een hoop maatregelen om ervoor te zorgen dat al die maatregelen optimaal presteren. Spanners, spankrachtbegrenzers en meerfasige plofkussens die hun werk afstemmen op de grootte van de klap waaraan je blootgesteld wordt. En, hoera, Isofix bevestigingspunten achteraan zijn nu eindelijk standaard. Rechts vooraan blijft het een optie.
Computers die zich moeien met je rijgedrag etaleren de obligate functies als een bandendrukcontrole en het inmiddels overbekende geavanceerde stabiliteitscontrolesysteem. We danken aan het puntensysteem van de EuroNCAP echter vooral de aanwezigheid van een rijstrookassistent (waarschuwing) en een noodremsysteem dat speurt naar zowel andere rijdende objecten als voetgangers. Voor zaken als een radargestuurde cruise-control met filefunctie en een rijstrookassistent die zelf bijstuurt moet je bijbetalen.