Stamgasten van Renault zullen zich snel thuis voelen aan boord van de Kadjar. In een cabine die overigens een verzorgde indruk nalaat. Maar we zien nog steeds wat plastic dat niet zo kwalitatief is als we hadden gewild. De fabrikant heeft een aantal ergonomische defecten gecorrigeerd, maar lijkt er andere te zijn vergeten. Zoals de knop voor de cruis-controle op de middentunnel of de bediening voor de stoelverwarming. Beide zitten bijna altijd verborgen onder de armleuning.
Comfortmeubilair
Traditioneel comfort wisten de Fransen wel te behouden of zelfs te verbeteren. De stoelen zijn bijvoorbeeld bekleed met nieuw schuim met een dubbele dichtheid. Dat is zachter aan het zitvlak en de rug en steviger aan de flanken om de zijdelingse ondersteuning te verbeteren. De deurpanelen zijn aangepast. Daar past voortaan een fles van 1,5l in.
Stroom voor tech
De opvallendste evolutie is echter de middenconsole, waar de bedieningselementen werden herschikt. Het R-Link 2-systeem met Apple CarPlay en AndroidAuto (optioneel op Zen) heeft een nieuw 7”-scherm. En het mocht allemaal eigenlijk nog wat beter zijn. De achterbank is niet ruimer dan voorheen, maar je vindt er nu twee USB-poorten. Van levensbelang voor tieners tegenwoordig.