Per definitie beperkt een facelift zich tot esthetische aanpassingen. De Kadjar behoudt dus het chassis en de afmetingen van het originele model. Hij past netjes tussen de kleine Captur en de grotere Koleos. Wil je dat in cijfers, dan kom je uit op een lengte van 4,45, een breedte van 1,84m en een hoogte van 1,60m. De wielbasis van 2,65m evolueert natuurlijk ook niet.
Breedte benadrukken
De stilistische aanpassingen zijn minimaal. Een radiatorrooster dat een tikkeltje groter werd, is aan de neus al het voornaamste nieuws. De mistlampen zijn nu rechthoekig en gebruiken LED-technologie. Ze zitten in een namaak-luchtopening die een chroomrandje krijgt. Kwestie van gesofisticeerd over te komen en ook nog eens de breedte van het model te benadrukken. LED-technologie vormt ook het hoofdbestanddeel van de herwerkte achterlichten. Die zitten nu boven een hertekende bumper met uitlaatspruitstukken die zich ook hier modieus tonen door helemaal geen verbinding te hebben met de feitelijke uitlaat.
Veel stouwvermogen
Het laadvolume blijft bij de beste in zijn klasse. Er past 527 liter in de koffer zonder zitplaatsen op te offeren. Doe je dat wel, dan kan je het stouwvolume verhogen tot 1.478l. De voorste zetel kan je kantelen, waardoor voorwerpen tot 2,56m lang vervoerd kunnen worden.