Seat Arona FR 1.5 TSI Inleiding

Bekijk 37 foto's
Door: BV 18-11-2018

Seat z’n eerste SUV, de Ateca, dateert nog maar van november 2017. Het merk begon dus relatief laat aan z’n verovering van het immer uitdijende SUV-segment. Maar nu maakt het wel vaart. Inmiddels voelden we immers ook al het kleintje aan de tand: de Arona. Die plaatst z’n wielen in een marktdeel waarin al stevig met de ellebogen wordt gewerkt door de Renault Captur, Peugeot 2008, Nissan Juke, Hyundai Kona, Kia Stonic, Opel Crossland X, de vriendelijk ogende Citroën C3 Aircross… en ga nog maar even door.

De Seat Arona is beschikbaar in vier uitrustingsversies: Reference, Style, Xcellence en FR. Afhankelijk van de afwerking kan deze zowel de 95 of 115 pk 1.0 TSi 3-cilinder benzinemotor of de 150 pk 1.5 TSi 4-cilinder motor (gereserveerd voor de FR-versie) herbergen. In diesel is de 1.6l 4-cilinder verkrijgbaar met 95 of 115pk. De Arona 1.0 TSi Reference opent de markt op 16.090 €. De daarop volgende versies, die beter zijn uitgerust, schommelen rond de 20-22.000 €. Hier proberen we de FR, aangedreven door de 150pk sterke 1.5 TSi. Die is er pas vanaf 23.890 €. Door de opties (Full LED koplampen, tweekleurige lak, Red packs, Connect, Easy, Audio Beats, parkeerassistent met camera en 18-inch wielen) tikt dit exemplaar af op bijna 29.000 €. Niet niks. Een vergelijkbare Renault Captur gaat met je meer naar huis voor ruwweg 26.000 € en heeft op de koop toe een automaat met dubbele koppeling.

Geef commentaar
comments by Disqus