De Spanjaarden zijn fier op het uiterlijk van de Arona. De strakke en scherpe lijnen van de nieuwste modellen van het merk zijn ook hier makkelijk herkenbaar. En natuurlijk bedient de Arona zich van de essentiële kenmerken in dit segment: wielkasten en beschermlijsten in kunststof. En de jongste trends: (optioneel) een dak in contrasttint bijvoorbeeld.
De gordellijn is gemarkeerd door twee vouwen ter hoogte van de deurgrepen. Vlak erboven, onderstreept een doffe grijze streep de onderkant van de ramen om verder naar achteren de C-stijl te benadrukken. Zo probeert Seat het dynamisme te onderlijnen. De achterlichten maken gebruik van zowel LED-technologie als standaardlampen.
De Arona rust op hetzelfde MQB A0-platform als de Ibiza - onder andere. Van kop tot staart meet hij 4,14m. Dat is 8cm meer dan de Ibiza terwijl z’n hoogte van 1,55m 11cm meer is dan z’n minder hoog opgeschoten broer. De breedte van 1,78m is echter identiek.
Omdat hij dieper is, past in de koffer 400l aan bagage. Dat is 45l meer dan bij de Ibiza, maar het is nog steeds 55l minder dan in de Renault Captur die in Europa de verkooptabellen voor het segment aanvoert. Leg de achterbank neer en je krijgt een perfect vlakke vloer.