Na een pauze van dik twee jaar is er weer een BMW Z4. Eentje die er kwam omdat ook Toyota op zoek was naar een compacte sportauto. De Z4 is veranderd, maar dat heeft wellicht niets met de Japanse connectie te maken. Voor het eerst mag hij profiteren van de jongste evoluties op vlak van technologie en onderstel. Je merkt het aan het infotainment, de slimme snufjes en gelukkig ook wanneer je aan je stuur draait.
Sportief, maar niet té
Let wel, de Z4 is nog steeds geen onversneden sportauto. Daarvoor heeft hij teveel manieren en mist hij een ruig kantje. Maar hij is het in deze vorm - als M40i - wél meer dan in het verleden. Ja, hij gaat naar 100 in amper 4,6 tellen, maar dat is slechts het halve verhaal. In bochten valt hij evenmin door de mand.
Net zo belangrijk - de Z4 is een degelijke cabrio. De stoffen kap is terug, isoleert goed, transformeert snel en met je kruin onder een blote hemel tocht je niet uit je zetel.