De vijfliter werd voor de gelegenheid voorziet van een ander inlaatkanaal en een grotere gasklep. Daardoor kan er meer lucht en benzine in de motor. Dat zie je aan het verbruiksgemiddelde, dat van 12,1 naar 12,4l/100km stijgt (277g/CO2/km). Daardoor heeft de Bullitt 10pk extra (460pk). Het koppel steeg met 529Nm niet, maar de curve loopt gunstiger. En kijk, met een acceleratietijd van 4,4 seconden is de Bullitt zowaar twee tienden sneller. Bij een rustige rijstijl kwamen we op een testverbruik van 13 liter. Dat is een afwijking die verdedigbaar is. Dat kunnen gedownsizede motortjes niet voorleggen.
Niet alleen rechtdoor
Met ruim 1,8 ton op de weegschaal loop je het risico dat het allemaal nogal lomp wordt, met name wanneer er bochten aan te pas komen. Daar gaat de Mustang evenwel verrassend goed mee om. Het stuurgevoel is direct en de standaard (op Bullitt) gestuurde ophanging houdt de koets strak in het gareel zonder daarbij botweg oncomfortabel te worden. We zweren, er hangt zelfs een zweem van verfijning. De uitlaat probeert die wel de deur uit te blazen met gegrom, gepruttel en geplof. Je voelt evenwel ook aan het weggedrag dat de afstelling deskundig is. Bochten - hij lust ze wel.