De donkergroene lak is precies dezelfde als in de film uit 1968. Het is de enige die je kan krijgen, denk je dan meteen. Maar nee, Ford biedt de Bullitt ook aan in het zwart. Niemand bij het merk kan daar een reden voor geven. Slechts 5% van de klanten koopt ‘m zo. Nog exclusiever dus, maar zeker niet juist. Over exclusief gesproken - dat wil de Bullitt wel zijn. De stijlaccenten aan de buitenzijde missen hun effectief niet, dat merk je aan de reacties van omstaanders. Over de grille, nu nog louter een gaas met een chroomomlijsting en het logo op de achterzijde hadden we het al.
Unieke uitstraling
Een andere blikvanger zijn de 19-duimers. Zwart, met een glanzende rand. En er zitten specifieke donkere uitlaten onder. Past perfect bij de onheilspellende brom die eruit komt. Die kan je overigens zelf bijregelen, want de uitlaatlijn heeft een ingebouwde regelklep.
In de maatvoering is de Bullitt precies gelijk aan eender welke andere Mustang met V8. 4,78m lang, 2,01m breed en 1,38m hoog. Ford legde hem niet dichter tegen het asfalt. Waarom zou het ook? Nu hoef je je tenminste niet te veel zorgen te maken bij drempels, putten en bulten.