Natuurlijk heeft een muscle car een beetje de reputatie van onpraktisch en ouderwets te zijn. De ingrediënten zijn al een halve eeuw lang dezelfde: een berg pk’s en een scherpe prijs. De Mustang verandert er niets aan. Hij voegt wel verfijning toe. De laatste generatie heeft een onafhankelijk onderstel, de besturing is scherp, de ophanging efficiënt. De 2,3l viercilinder (test hier) is wellicht makkelijker om mee te leven. Een nog fijner product. Niet iets waar elke Mustangklant naar zoekt.
Wat aparts, deze Bullitt
Binnen het gamma wil de Bullitt wat speciaals zijn. Dat de prestaties zijn aangescherpt, is meegenomen, al betwijfelen we of iemand het verschil zal voelen. Het zijn vooral de cosmetische ingrepen die hun effect niet missen. Een Mustang moet kriebelen. En dat doet deze Bullitt toch net iets meer dan de andere versies. Je hebt meteen in de gaten dat het om wat speciaals gaat. Je hoeft zelfs niet te weten wie Steve McQueen is. Wedden dat je je speciaal voelt wanneer je ernaar toe loopt, instapt en op de startknop duwt? Elke keer weer.