Het is geen magneet voor bewonderende blikken - deze Outlander. En van z’n interieur zal je evenmin wild worden. Misschien erger je je wel aan het zichtbaar verouderde infotainmentsysteem. Maar veel meer minpunten kan je de deze Japanse SUV niet aansmeren. Hij zal zich veeleer in je geheugen griffen als een auto waar niets mis mee was. Makkelijk om mee te leven. Een opmerking die je overigens verder kan uitbreiden als tevoren. Een vriendelijke fiscaliteit, voeg dat er op z’n minst aan toe.
En dan is er de prijs...
Maar wat dan te zeggen van de prijs die fiks werd bijgesteld naar onderen? Zelden gezien. Mitsubishi doet een flinke inspanning om stopcontacthybridetechnologie toegankelijker te maken. Wil je bewijs? Een Toyota Prius PHEV die kleiner is (gehomologeerd voor vier inzittenden en met een kleine koffer), minder vermogen levert, het moet stellen zonder sleepvermogen (deze Outlander verdraagt 1500kg aan de trekhaak) en zich louter aan de voorwielen door het verkeer sleept, heeft een vanafprijs die € 2.000 hoger ligt. De klant? Die vaart er wel bij.