Er zijn ongetwijfeld pick-ups op de markt die meer hun best doen om lifestyle-klanten te overtuigen dan deze D-MAX. Het erg traditionele layout van de boordplank voelt een tikkeltje ouderwets aan. Maar dat wil nu ook weer niet zeggen dat je aan boord van een goed uitgeruste Isuzu veel comfort moet ontzeggen. Isuzu gebruikt nu weer wat meer zacht aanvoelende materialen. ‘Wat’ is daarin het sleutelwoord, want je moet er nog altijd naar zoeken. De middentunnel is bijvoorbeeld nog steeds van hard plastic - ook waar je er met je knie of been tegen leunt. Maar kijk, dat heeft dan weer als voordeel dat het tegen een stootje kan.
Afwerking, materiaalkeuze, ergonomie
Snufjes als een geïntegreerd navigatiesysteem (met een oubollige interface), een automatische airco (met een voor slechtzienden ideale interface) en verwarmde zetels zijn mooi meegenomen, maar inmiddels niet meer zo uitzonderlijk.
Toegegeven, de voorliefde voor zwart plastic zonder al te veel variatie, levert een interieur op dat je gerust so(m)ber kan noemen. Maar de zetels steunen goed en ook achteraan is het zitcomfort van goed allooi. Vooral omdat de hellingsgraad van de achterzetels vergelijkbaar is met die van een conventionele personenwagen. In eerdere versies werd dat wel eens uit het oog verloren.
Ochtendhumeur
De nieuwe motor, waarover straks meer, heeft een ochtendhumeur. Wanneer hij net uit z’n slaap komt, gromt en ratelt hij zoals in recente tijden nog zelden voorvalt. Komt hij op bedrijfstemperatuur, dan maakt hij eigenlijk enkel nog rumoer wanneer hij hard moet werken. In normale omstandigheden wordt de Isuzu dan best stil en valt op dat de demping van wind- en rijgeluiden degelijk is.