Tegenwoordig vallen automerken een beetje over elkaar heen in het pickup-segment. Het traditionele aanbod in het segment is de jongste tijd aangevuld met nieuwe modellen. Volkswagen, Mercedes, Renault, Fiat… en er is meer op komst. Van Peugeot-Citroën bijvoorbeeld. Niet zelden gaat het om modellen van een beslagen pickupbouwer die voor de gelegenheid een beetje gepimpt worden. Het contrast met Isuzu kan moeilijk groter zijn. Dit Japanse merk bouwt, naast z’n vrachtwagens, alleen deze pickup, en het doet dat al decennia lang.
Nieuwe diesel
Bij Isuzu moet een nieuwe diesel de D-Max nu nog aantrekkelijker maken. Maar er zijn al van meet af aan andere argumenten. Een vanafprijs van € 29.282 voor de Double Cab uitvoering met vierwielaandrijving, doorstaat de vergelijking met de meeste concurrenten. De populaire Ford Ranger - de best verkopende pick-up in België - is met een instapprijs van € 28.155 wat goedkoper. Maar de Toyota Hilux, die de reputatie heeft onverwoestbaar te zijn, kan je pas hebben vanaf € 34.480. Een Nissan Navara kost € 35.210.
De Japanner zit dus in de competitief geprijsde hoek van de markt. En hij pakt ook uit met een overtuigende garantie van 5 jaar of 200.000km. Toyota komt bijvoorbeeld niet verder dan 150.000km.