Of er iets veranderd is aan het uiterlijk van de Isuzu D-Max? Wel, neen. Al dient gezegd dat de jongste evolutie in het uiterlijk van deze vooral functionele pick-up nog maar van eind 2017 dateert. Het uiterlijk is in de eerste plaats klassiek, maar niet stijlloos. Beslist niet in de hier voorgereden versie (Double Cab 4WD LSX A met een prijskaartje van € 36.905) die deskundig chroomkleurig plastic gebruikt om z’n status wat bij te poetsen.
Een nieuwe ingreep was dus niet noodzakelijk. LEDs worden gebruikt voor de dagrijlichten en de staartlampen, maar het is spijtig dat je vooraan nog steeds alleen klassieke projectiekoplampen kan krijgen.
Op het terrein
Wat we verder noteren is, voor zover die horen tot je geprefereerde uitrusingsniveau, dat plastic het geprefereerde materiaal is voor de opstaptreden. Een zaak waar de zeldzame regelmatige off-road-rijder wellicht z’n neus voor ophaalt. Die mag zich dan weer troosten met terreineigenschappen die weinig te wensen overlaten. Je hebt 23,5cm vrije ruimte onder het chassis. Een relatief korte vooroverhang zorgt voor een oprijhoek van 30°. De flinke achterbouw, typisch aan dit voertuigtype, laat niettemin een afrijhoek van 22,7° toe.
Tenslotte halen we nog de maatvoering van de D-Max (Double Cab) aan. Van kop tot staart meet die immers net geen 5,30m, terwijl hij een schaduw met een breedte van 1,86m werpt. 10cm langer dan een Mitsubishi L200 Double Cab.