De designers van de Wrangler hebben allemaal een bad in de lange, rijke geschiedenis van het model genomen. En dat resulteerde in een overtuigende styling vol knipogen naar het verleden. De belangrijkste verschillen met voorheen: achterlichten die bovenop het plaatwerk zijn aangebracht, een traditionele zevensslotsgrille met lichten die zich in de buitenste sleuven ingraven. En ook: een knik in die grille.
Onder de hemel
Voortaan kan je ook met vier schroeven (en een bijgeleverde schroevendraaier die in de koffer een onderkomen heeft) de voorruit losmaken en neerklappen. Dat vergde vroeger een hoop meer knutselwerk. Net zo met de (aluminium) deuren overigens. In ons land mag je zo niet rondrijden op de openbare weg, maar geinig is het wel. Wat je wel mag, is het dak openknutselen. Er zijn meerdere mogelijkheden, van een hardtop met verwijderbare panelen tot een stoffen overkapping. Het is makkelijker dan ooit tevoren om je onder de open hemel te parkeren. We timeden het verwijderen van het paneel boven de bestuurder op 7 seconden…
De koets is een amalgaam van panelen met materialen die niet steeds even voor de hand liggen. Kunststof en staal, maar ook aluminium en voor de kofferklep zelfs magnesium.