In 2014 kwam BMW met de i8 Coupé op de proppen. Dat moest een tot de verbeelding sprekende sportauto worden die het nieuw verzonnen i-label van het bedrijf, bedoeld voor hybride en elektrische modellen, zou ondersteunen. En er was eigenlijk al meteen sprake van een open variant. Een concept car stond snel op één of andere motorshow te blinken en toen… bleef het jaren aan een stuk stil.
Nu, wanneer het model eigenlijk aan de herfst van zijn carrière begint, komt hij er toch. Wellicht wilde BMW eerst wat de kat uit de boom kijken. Of had het andere katten te geselen. Dat ganse i-avontuur lijkt immers niet zo veel deining te veroorzaken als verhoopt. Hooguit wat rimpels in het wateroppervlak.
Goedkoper is de BMW i8 er als Roadster niet op geworden. Minstens € 166.600 kost hij. Precies € 18.000 meer dan een versie met dak. Vergelijk even: een Porsche 911 Carrera 4 GTS Cabriolet is € 15.000 goedkoper, is ruimer én sneller, maar heeft geen opvallende deuren en al helemaal niet de technologische troefkaart uit te spelen.