Gastvrij, ruim en licht, het interieur van de BMW i3 straalt eenvoud en rust uit. En niet alleen vanwege de stilte, maar ook vanwege de mix van materialen zoals kostbaar hout (optie Interior i Loft) en de lichte stoffen, blauwe accenten en hernieuwbare materialen die je echt de indruk geven geen schade toe te brengen aan de planeet. Die indruk is overigens wat te simplistisch, maar kom. Met grote, zachte stoelen, ziet de BMW i3 het comfort niet over het hoofd. Je zit goed en de afwezigheid van een middenconsole accentueert het gevoel van bewegingsvrijheid. De rijpositie en het zicht zijn uitstekend en de ergonomie was goed doordacht.
Enorme mogelijkheden
Het instrumentarium is minimalistisch en de bediening van het infotainmentsysteem is binnen handbereik. De mogelijkheden van het ConnectedDrive-systeem zijn enorm - zoals de optionele navigatie-assistent waarmee je kan overschakelen naar de EcoPro- of EcoPro+ -modus als de bestemming die je invoert, verder weg is dan het resterende bereik toelaat. En net daardoor is het allemaal wat moeilijker dan het zou kunnen zijn.
Stadsauto
Aan de achterzijde is er slechts ruimte voor twee inzittenden. Ze zullen er comfortabel zitten, al moet je rekening houden met een beperkte beenruimte. Vergelijk het met die in een stadsauto.
Om drie redenen voelt het er achteraan eerder claustrofobisch. Om te beginnen kan je de deur niet openen. Daarvoor moet eerst de voordeur open, en dat gaat louter met medewerking van de passagier daar. Twee: de achterruiten kunnen niet open. Je kan ze zelfs niet klikken. Krenterig, is dat. En ten derde: de zitting van de voorzetels ontneemt je heel wat zicht. Nee, uitnodigend is de i3 achteraan niet.