BMW i3 94Ah Range Extender Inleiding

Bekijk 35 foto's
Door: BV 28-05-2018

Het is alweer ruim drie jaar geleden dat BMW de i3 losliet op de trendgevoelige en milieubewuste automobilist. Tijd voor een eerste balans, vond de fabrikant. En daaruit bleek, misschien niet verrassend, dat vooral de elektrische autonomie nog beter kon. Per slot van rekening raakt een volgetapte i3 niet veel verder dan een benzinewagen waarvan het lampje van het reservebrandstofpeil net is gaan branden. Een nieuwe accu, nu 94Ah groot, moet dat verhelpen. Bovendien gaan we hier op pad met de variant die ook nog de Range Extender aan boord heeft. Geen i3 die verder rijden kan.

Gamma

Instappen in een i3 doe je zonder Range Extender. Het kost je € 39.200, maar je hebt die ook met het pack Advanced voor € 42.050. De variant met Range Extender debuteert vanaf € 43.800 en kost met het eerder genoemde pack Advanced € 50.300. Maar de gekende optiepolitiek van BMW kan ook hier weer de prijs verder doen oplopen. Met metaalkleur, een iLoft-interieur, houtinleg, achteruitrijcamera, parkeerassistent, Connected Drive, verwarmde zetels en nog een paar andere aardigheidjes kijk je hier al aan tegen een i3 van om en bij de € 55.000. Een elektrische BMW is niet voor ieders beurs, zoveel is duidelijk.

Geef commentaar
comments by Disqus