Uiterlijk is de eerste elektrische stadsauto van BMW nog niet geëvolueerd. Het behoudt zijn atypische futuristische ontwerp en zijn rechthoekige en robuuste uiterlijk. De afmetingen zijn relatief bescheiden: 4 meter lang (slechts 3cm meer dan een VW Polo), 1,78m breed en 1,60m hoog. De wielbasis blijft op 2,57m.
Ouderwetse lichten op een nieuwerwetse auto
Natuurlijk is het gewicht hoger dan bij de oude versie met een 60Ah-batterij een zonder range extender. Reken 120kg meer voor onze proefversie (1.245kg tegen 1.365kg). Het laadvolume is nog steeds 260l. Eerder bescheiden, maar je kan het vergroten tot 1.100l wanneer de stoelen worden neergeklapt. Wie de foto’s bestudeerde, zag inmiddels twee vulkleppen. Fe eerste is vierkant en op het rechter achterspatbord geplaatst om de batterij op te laden. De tweede is trapeziumvormig en bevindt zich op het rechter voorspatbord. Die dient om de kleine (9 liter) tank van de 647cc-motor te vullen.
In de categorie van de detailkritiek: BMW had beter de moeite genomen om dit vooruitstrevende product te voorzien van LED-koplampen in plaats van de ouderwetse halogeenschijners. Dat had ook een tikkeltje gescheeld in het verbruik.