Het interieur is er bij Skoda de jongste tijd flink op vooruit gegaan. We zagen het al bij eerdere test. De materialen zijn oordeelkundig gekozen en er wordt meer zacht aanvoelende kunststof gebruikt dan hard aanvoelende plastic - nog steeds aanwezig tegen de middentunnel en de onderzijde van de deurpanelen. De assemblagekwaliteit benadert de Duitse standaarden waarnaar al enige tijd wordt gestreefd.
Functioneel
Tegelijk is het interieur, al even voorspelbaar, wars van fantasie of frivoliteit. Er is hooguit sfeerlicht dat zorgt voor een spatje kleur.
De voorzetels (leder en elektrisch regelbaar in optie) zijn uitgesproken comfortabel en voorzien een rijhouding die goed is aangepast aan de eigenschappen van het voertuig. Je krijgt een ruime indruk, zoals dat bij Skoda wel vaker het geval is.
De ruimte achteraan is gigantisch en met Varioflex (optie), is het mogelijk om die drie zitplaatsen er individueel te verstellen. Op die manier kan het koffervolume 588l halen, ook al zijn alle zetels in gebruik.
Je plaats kennen
Omdat de hiërarchie binnen de Volkswagen-groep gerespecteerd moet worden, wacht de Karoq nog steeds op zijn ‘virtuele cockpit’. Wellicht verschijnt die later dit jaar in de optielijst. De rest van de jongste uitvoering van het infotainmentsysteem kwam wel al uit hogere segmenten doorsijpelen. Het is erg compleet, snel, modern en makkelijk te gebruiken. Het biedt Apple CarPlay, AndroidAuto, MirroLink en een internetverbinding via Skoda Connect.
Je krijgt niet alle functies van de bewegingsherkenning (het volume wordt bijvoorbeeld niet geregeld door kleine cirkels te maken met je wijsvinger - wat toch niet handig is), maar je kan wel tussen radiozenders of muzieknummers wisselen door met je hand te wuiven.