Het ontwerp van de cabine liet ons met een gemengde indruk achter. Aan de ene kant vinden we dat Citroën zijn status wil herwinnen door een niveau van comfort te bieden dat bovengemiddeld is voor het segment. De voorstoelen, die geen goede laterale ondersteuning bieden, zijn groot en zacht, maar mogelijk iets te laag opgesteld.
Voldoende ruimte
Omdat het dashboard weinig ruimte in beslag neemt wordt de ruimte-indruk versterkt en heeft de passagier veel ruimte voor de benen. En met het optionele panoramische dak kan je het geheel in licht laten baden. Merk terloops op dat de zichtbaarheid in de hoeken achteraan enigszins beperkt is door de grootte van de dakstijlen. Aan de achterkant, en dankzij een verlengde wielbasis van 7 cm, genieten de inzittenden eindelijk van voldoende ruimte. Die ontbrak in zijn voorganger.
Oud zeer
Over de materiaalkeuze en afwerking - een oud zeer - kunnen we niet zo lovend zijn. De middenconsole, de deurpanelen en de onderkant van de boordplank zijn allemaal gehuld in harde kunststoffen. Die scherpe basisprijs komt niet uit de lucht vallen.
De summiere boordplank is goed afleesbaar en het 7” multimediascherm bovenaan de middenconsole wordt ingezet om het gros van de voertuigfuncties te groeperen. Airconditioning, navigatie, multimedia, achteruitrijcamera, voertuiginstellingen en de Apple CarPlay. De nieuwe C3 speelt ook de trendy technologiekaart met de optie ConnectedCam. Dit 'gadget' is nuttiger dan het lijkt, omdat de HD-beelden die dit systeem met zijn 120°-hoek registreert, bijvoorbeeld een bewijs kunnen zijn in geval van een ongeluk. Opgenomen video's kunnen via de Citroën-app naar uw smartphone worden verzonden.