Je moet erg goed kijken om een Range Rover-met-stopcontact te onderscheiden van een exemplaar dat het doet zonder elektrische hulpmotor. Dat hebben de Britten alvast goed begrepen. Je hoeft dat (iets) groenere gedachtengoed niet door de strot van omstaanders te rammen. Dat is niet gedistingueerd. En dan moet de opper-Range er niets van hebben.
De prijs
De prijs van de Range Rover klom de afgelopen jaren gestaag de hoogte in - van wat was dat niet het geval? Tegenwoordig kan je hem echter niet meer kopen voor minder dan € 101.000. Dat is toch een flinke psychologische barrière. Vooral omdat hij ook nog eens zo snel devalueert als vastgoed in Damascus dezer dagen.
De P400e vergt echter een inspanning die nog aanzienlijk hoger ligt. Voor minder dan € 120.700 gaat hij niet met je mee naar huis. Hij is daardoor nog een tikkeltje duurder dan de 4,4l SDV8-dieselcentrale. Eigenlijk is hij in de prijslijst neergepoot op basis van z’n vermogen. De diesel hierboven wekt 339pk op. De P400e stelt in het totaal 404pk ter beschikking en € 125.200 heb je de 525pk sterke V8 benzinemotor met compressor die vooral te overwegen is wanneer je over je eigen boorplatform beschikt.