Generatie 3 van de Mercedes CLS. En dan wil er wel eens wat water bij de wijn komen. Want die trendgevoelige klant van de eerste generatie is natuurlijk al lang uitgeweken naar iets anders. Wellicht zit die nu aan het stuur van een SUV-Coupé. Nochtans stopt Mercedes met z’n eenvoudige en krachtige lijnen deze jongste telg ook weer in een unieke hoek. En nu die op de achterbank plaats biedt voor 3 inzittenden, is die bijna net zo veelzijdig als de E-Klasse waarvan hij is afgeleid.
Comfortabel, tenzij je dat écht niet wil
Net zo comfortabel ook, tenzij je dat echt niet wil (instelbare ophanging). Stil en de 48V-architectuur waar deze zescilinder niet eens alle mogelijkheden van benut, toont zich ook in realiteit erg zuinig. De ster van het verhaal moet echter het interieur zijn. Wie houdt van gadgets, gizmo’s, vergezochte functies en grote schermen, bindt zich best een slabbetje om. En wie het daar niet mee heeft: de afwerking en materiaalkeuze is ook weer boven kritiek verheven.