Aan de binnenkant werd ook behoorlijk wat gesleuteld. Eerst waar men niet omheen kon: het stuur laat zich louter in de hoogte verstellen. Moeilijk te verzoenen met de prijsklasse waarin de Ecosport opereert, maar het zal voor de meeste bestuurders geen nefaste invloed op de rijhouding hebben. Voorts was er ruim aandacht voor het esthetische, met veelal harde maar gedegen materialen en een nieuw infotainmentsysteem waarvoor het scherm bovenop de middenconsole leeft. Neem de basisversie en Ford herinnert je er elke keer weer aan. Piepklein schermpje. Amper 4,2”. Eén uitrustingsversie hoger wordt het meteen 8”.
In de hoogte werken
Zitten doet de Ecosport erg comfortabel met erg veel kruinruimte. Die zorgt er ook voor dat er achteraan voldoende knieruimte is voor wat grotere mensen. De relatief hoge zitting maximaliseert er de ruime, want het is niet zo dat de Ecosport (lengte niet eens 4,1m) een grote voetadruk heeft.
Bij de 2.300 nieuwe onderdelen en componenten die deze facelift met zich meebrengt, is wellicht ook wat isolatie. De driecilinder houdt zich probleemloos overeind en demping van rij- en rolgeluiden is eveneens erg behoorlijk.