De Ecosport kon in 2014 maar moeilijk wegsteken dat hij uit één of andere derdewereldmarkt kwam overgewaaid. Met proporties die wat wrongen. De designer was ook wat te enthousiast geweest en had de Ecosport niet alleen voorzien van een deur achteraan (zoals bij traditionele terreinwagens à la Mitsubishi Pajero of Land Rover Defender), maar zelfs van een reservewiel op de kofferklep. Potsierlijk en daarom werd dat extra wiel al snel verbannen naar de optielijst.
Fijner
Nu wordt het uiterlijk verder verfijnd. Typische facelift-items, met voorop de grille en de bumperschilden. Dat die zaken niet voor niets de hoeksteen vormen van elke opfrisser, wordt hier bewezen. Op slag oogt de Ecosport verfijnder. Maar die onhandige achterdeur, die openzwaait naar rechts (daar waar in normale omstandigheden het voetpad ligt), is gebleven. Erachter past 356l bagage (1.238l met de bank plat). De koffer is overigens, zoals wel vaker bij dit voertuigtype, hoog met een beperkt vloeroppervlak. Een verstelbare legplank die 300kg kan dragen bevordert de bruikbaarheid.