Renault Megane RS (2018) Inleiding

Bekijk 29 foto's
Door: BV 05-02-2018

Sinds 2016 schrijft Renault het vierde hoofdstuk in het verhaal van de Mégane. De RS zelf is inmiddels aan z’n derde iteratie toe (er was er geen van de eerste Megane). De jongste telg heeft de 1,8l benzinemotor van de Alpine onder de kap en mag profiteren van wat technologie die recht uit de wereld van de competitiesport komt. Dan denken we vooral aan de hydraulische eindelooprubbers. Z’n meesturende achteras, die altijd wordt gemonteerd, is eveneens een primeur voor het segment.

Prijs en uitrusting

Hou je rekening met z’n standaarduitrusting, de eigenschappen van het onderstel en z’n prestaties, dan lijkt het prijskaartje te verantwoorden. Hij staat in de catalogus vanaf € 34.550, met het onderstel ‘Sport’ en de handbediende zesbak. Je krijgt dan ook meteen 4Control (de fameuze meesturende achteras), 18” velgen, LED koplampen, sportief meubilair, een specifiek stuurtje en een R-Link infotainmentsysteem met een scherm van 8,7”.

En de concurrentie?

Extra’s zijn er in de vorm van een automaat (twee koppelingen, zes versnellingen) voor € 1700, meer performante remschijven (€ 1.100), en 19-duimers (€ 990). We gooien er ter vergelijking ook twee concurrenten tegenaan. Een Honda Civic Type R koop je voor € 36.200 en een Seat Leon Cupra maakt je € 36.400 armer.


Geef commentaar
comments by Disqus