Ja, we zijn op pad met de basisversie. Maar dat zou je niet zeggen. Om te beginnen kan je niet stellen dat de Koreanen krenterig zijn omgesprongen met de uitrusting. Dat bleek al uit de inleiding. Je krijgt daarnaast dus nooit echt de indruk met een ‘uitgeklede’ auto te rijden. Voor je neus zit een stuur met knopjes en er is niets wat je verwacht dat niet te vinden is. Je telefoon koppelen kan bijvoorbeeld ook al gewoon met deze goedkoopste variant. Best uitzonderlijk is dat een 220V stopcontact ook steeds van de partij is. Je kan dat tegenwoordig op heel wat auto’s wel krijgen, maar je moet er altijd je portefeuille voor openen.
Verzorgde afwerking
De stof van de zetels geeft een verzorgde indruk en we moeten hetzelfde stellen van de afwerking. Er zijn automerken die fijnere assemblagenaden kunnen voorleggen, dat wel. Anderzijds is het absoluut niet droevig gesteld met de materiaalkeuze. De bovenzijde van alle panelen zijn voorzien van zacht aanvoelend materiaal dat onder meer op de portieren doet alsof het leder is. Eronder is het vooral hard plastic, maar dat is in de industrie de regel.
Ruimte te over
Er zijn voldoende instelmogelijkheden van stuur en bestuurderszetel om een perfecte rijhouding te vinden en ook over de steun van het meubilair valt niet te klagen. Er valt zelfs nog meer goeds te oogsten: zo is het achteraan uitgesproken ruim. Vooral ruime voor de benen is er te over. Maar de Rexton is dan ook alles behalve een kleintje.