Een nieuwe Rexton. Na 16 jaar was het wel tijd. En hij interessant! Al was het maar omdat hij in deze tijden nog steeds gebruikt maakt van een apart onderstel. Daar profiteert hij van op vlak van sleepvermogen. En robuust is het zeker. Je boet daardoor in op vlak van comfort en verbruik. Het weggedrag is een tikkeltje ouderwets, wat niet op elk vlak negatief hoeft te zijn. Een CO2-uitstoot van 199g is ook fiscaal gezien geen cadeau, maar als je de achterbank niet hoeft, levert SsangYong de Rexton als lichte vracht.
Heel wat goeds
De voornaamste kritiek is in bovenstaande paragraaf al gepasseerd. Op de positieve zijde van de balans staat ook heel wat. De basisversie is meer dan correct uitgerust. Zowel op comfort- als op veiligheidsvlak. Het plaatsaanbod is riant en de materiaalkeuze meer dan verdedigbaar. Al helemaal wanneer je de prijs bekijkt. Alleen de afwezigheid van een reductiebak onderscheidt hem nog van een echte terreinwagen.