De T-Roc is een puzzel die samengesteld is met allerhande onderdelen uit het VW-arsenaal. Net als elke andere auto van de groep. Ook hier ligt de MQB-structuur aan de basis. Van belang voor deze rubriek is dat die nog nooit teleurstelde in een EuroNCAP crashtest. Vijf sterren, elke keer. Wellicht dus ook voor de T-Roc. En dat niet alleen omwille van inmiddels evidente zaken die we hier doorgaans niet meer oplijsten. Airbags, gordels met gordelspanners, hoofdsteunen…
Ook op elektronisch vlak paait VW de witte jassen bij het veiligheidsinstituut. Die zien immers al te graag snufjes als een camera met verkeersbordherkenning of afstandssensoren die desnoods zelf in de remmen gaan voor obstakels. Je kan ook nog wat veiligheidsextra’s aanstippen in de optielijst. Die hoeven niet allemaal even duur te zijn. Vermoeidheidsherkenning bijvoorbeeld. 25 euro. De T-Roc flirt ook met de eerste zelfrijfuncties. Wie de juiste combinaties aanstipt, krijgt een auto die al netjes z’n plan trekt in de file (tot 60km/u).