Onderhuids heeft de 6 Gran Turismo vooral componenten gemeen met de 7-Serie. Dat gaat van de schermen waarop je kijkt tot de volstrekt nutteloze (optionele, dus je het hoeft het niet te nemen) bediening met gebaren. Maar deze telg zoekt ook aan de binnenkant een eigen hoekje op. Hij wil modern ogen (met een hoop zwart plastic en aanraakgevoelige schermen) en luxueus overkomen (met drukke patronen - hallo China).
Als gegoten
Maar geen enkel element dat belangrijker is dan ruimte, comfort en flexibiliteit. Je zit uitstekend. In van die zetels waar je niet al te veel moeite voor moet doen om je op je gemak te voelen. Het is altijd eigenlijk wel goed. Ook achteraan, waar beenruimte met decimeters wordt gemeten in plaats van centimeters. En waar je -als je je een uitspatting permitteert- zelfs elektrisch verstelbaar meubilair kan bestellen.
Bank plat
Voorlopig is het echter zo dat we nog geen échte reden hebben gezien om niet eenvoudigweg voor een 7-Reeks te gaan. Die komt er nu aan: de koffer. Heb je nood aan nogal wat stouwcapaciteit en flexibiliteit daarin, dan biedt deze 6 GT nu eenmaal meer. De vijfde deur garandeert een ruime toegang, de achterbank is in drie delen (40:20:40) neerklapbaar en de laaddrempel en koffervloer zijn vlak. Er past 610l in. 110l meer dan bij z’n voorganger. Of tot 1.800l als je alle mogelijkheden benut.