In vergelijking met voorganger 5 GT, werd de nieuweling niet breder. Hij werd wel langer, 8,7cm, en lager, 2,1cm. Aan de proporties moest immers flink gesleuteld worden. Hij moest meer elegantie en dynamisme uitstralen. En dat was niet zo’n makkelijke klus. De daklijn boven de deuren met frameloze ruiten, werd naar omlaag gehaald. Maar ze duikt ook geleidelijker omlaag. Een beetje meer zoals bij de Audi A7, maar zonder diens bochel. Een schuiner opgestelde voorruit geeft tegelijk de indruk dat de motorkap langer werd.
Aerodynamisch
Dat gladde is er niet louter voor de ogen. De koets werd ook een pak aerodynamischer. Let een hele hoop details die de windwerveling beter controleren, naast meer in het oog springende zaken. Een grotere grille die zichzelf afsluit wanneer opportuun. En een koffervleugeltje dat opklapt vanaf 100km/u.
Ga je een 6 GT bestellen, dan zal BMW je ongetwijfeld een M-pakket proberen aansmeren. Meer uiterlijke opsmuk, maar nu ook combineerbaar met eender welke ophanging (ook comfort). Er is geen gène meer.