Je kan er bij de nieuwe 5-Reeks en dus ook bij deze Touring niet omheen: BMW heeft zich ervan afgemaakt met een minimum aan inspanning. Het uiterlijk is nagenoeg identiek. Het interieur is bijna hetzelfde. De afmetingen schelen millimeters eerder dan centimeters. Leuk voor wie vond dat het allemaal perfect was, maar sneu voor wie nu wel eens wat anders wil.
Onder het vel
Nochtans wijzigde er wel degelijk heel wat. Maar het zit waar je het niet ziet. Het onderstel is 100kg lichter. Dat levert een grotere efficiëntie op, wat resulteert in scherpe verbruikscijfers. En je mag ook meer gewicht meezeulen, wat in een break toch niet helemaal verwaarloosbaar is. En de Fünfer is comfortabeler dan ooit, ook al was dat nooit wat het merk definieerde en de slogan Freude Am Fahren opleverde.
Voor techjunkies
Tenslotte dipt de auto zichzelf dieper in de snufjes. Zaken die je het filerijden uit handen nemen bijvoorbeeld. En ook een heleboel gadgets die de techjunkie moeten verleiden, maar waarvan lang niet alles in de praktijk even nuttig blijkt.