De AMG GT is wel groot aan de buitenzijde, maar kan je binnenin niet van hetzelfde betichten. Zelfs niet voor een sportauto. Hij zit zo’n beetje in de middenklasse. Voor het praktische nut koop je zo’n bolide natuurlijk niet, maar het is toch handig meegenomen als er aan boord tenminste voldoende bergruimte is voor dagelijkse spulletjes. De AMG GT scoort een voldoende. Net. En de koffer loopt evenmin over. 165 liter. Als je strenge selectiecriteria hanteert volstaat dat voor weekendbagage voor twee. Misschien kan je een week weg als je tegen wat lijfgeur kan. Je kan jezelf altijd wat laten uitwaaien door het dak neer te leggen. Het nestelt zich zonder extra kleppen te moeten openen perfect op de gordellijn. Een tochthol wordt de AMG GT Roadster nooit, maar als het buiten aan de frisse kant is, zal je het windscherm niettemin appreciëren.
Hallo Siri...
De AMG GT werd voor het eerst getoond in oktober 2014. En hij verloor nog niets van z’n pluimen. Je kan op de materiaalkeuze en afwerking geen letter krom schrijven. Dat lijkt een evidentie gezien het prijskaartje, maar vergeet niet dat je bij heel wat (Italiaanse) concurrenten terug evolueert naar een artisanaal assemblageniveau dat soms wat te wensen overlaat. De AMG GT profiteert ook van het uitgebreide arsenaal Mercedes-technologie, waardoor je aan snufjes geen gebrek hebt. Wil je even met Siri converseren, dan gaat dat net zo makkelijk als in de nieuwste S-Klasse.
De rijhouding is uitstekend en het zitmeubilair neemt je stevig beet zonder je het gevoel te geven (letterlijk) klem te zitten. Als er al sprake is van een gebrek, dan is het dat je niet zo goed om je heen kan kijken. Natuurlijk zit het dak in de weg als je door je hoofd te draaien achter je wil kijken, maar omdat je zo laag zit en de horizontale neus zo ver voor je uitstrekt, is het evenmin erg eenvoudig om het wegdek in je directe omgeving af te speuren. Nu moet je in een sportauto toch altijd (nog meer) vooruit kijken…