Zo’n A4, daar zitten we uitstekend in. En de sportieve kuipjes (bij onze testwagen voorzien van, jawel, een massagefunctie) doen daar weinig aan af. Die nemen je wat steviger beet bij de schouders, maar je kan er nog net zo probleemloos een monsterrit in verteren. Eigenlijk hebben we nauwelijks gemerkt dat het om sportzetels ging.
Conventionele wijzertjes?
Het lof (de afwerkingskwaliteit, zin voor detail, verfijndheid en de materiaalkeuze) én de kritiek die we op de A4 hadden (we zijn geen fan van het MMI-systeem en al helemaal niet van dat vaststaande scherm in de middenconsole) blijven onverkort van toepassing. We kunnen het dan vooral nog hebben over de aanpassingen voor deze S4, maar die zijn eigenlijk summier en beperken zich zoals gebruikelijk voornamelijk tot esthetische details. Zoals gezegd, de virtual cockpit heeft een specifieke stand, maar dat is eigenlijk weinig meer dan een gadget. En zo’n sportief model, staat dat niet nog altijd het best met conventionele wijzerplaten? Iets om over na te denken.