Bij een eerdere test klonken bij het interieur de eerste valse noten. De materiaalkeuze kon op enkele cruciale vlakken (vooral omdat het regio’s waren waar je wel eens met je handen zit) beter en het R-Link systeem dat inmiddels door alle functies van de auto geweven is, overtuigde niet. Nu we er meer kilometers mee achter de kiezen hebben, wordt wel duidelijk dat de Talisman onveranderd onze appreciatie geniet voor z’n binnenafmetingen en meer dan comfortabel zittende meubilair. Een vijfde deur is handiger uiteraard, maar er past toch zo maar eventjes 604l bagage in de koffer. Zo’n volume heeft een normaal mens toch echt niet meer nodig.
De klaagzang klinkt echter nog steeds met dezelfde verzen. Alleen een beetje luider. Wat hebben we ons geërgerd aan de doorweven bemoeienissen van het R-Link-systeem, dat altijd weer iets deed dat we niet wilden. De motorklank versterken, het sfeerlicht aanpassen, de irritante massagefunctie in de zetels activeren… Laat ons hopen dat Renault dat op z’n minst herdenkt. Een software-aanpassing zou hier veel van het leed kunnen verlichten.